خوش آمدید کاربر میهمان | سبد خرید | ورود به سیستم | ثبت نام

تا زمان تاریکی منتظر بمانید

یکی از روش های نگاه کردن به کارهای Blaine Harringtonاین است که کار او انگیزه بخشیدن به سایرین میباشد . حرفه او خلق و ثبت تصاویری از مناطق مسافرتی میباشد که در شما انگیزه مسافرت به آنجا ، بودن در آنجا ،.... و یا حتی عکاسی در آن مناطق را در شما بوجود آورد . آنها تصاویری هستند گویا و تشریح کننده ، که آن مناطق را در زیباترین شرایط نوری به مخاطب عرضه میکنند ، این تصاویر کاملا به صورت عینی و بوسیله درک دقیق از صحنه مورد عکاسی و مقدار بسیار کمی استفاده از جادوی مرحله بعد از تولید ، ایجاد میشوند

رنگ های اشباع شده عملا یکی از خصوصیات اصلی ( امضاء) تصاویر خلق شده توسط Blaineمیباشد ، این تصاویر بستگی زیادی دارد به زمان گرفته شدن عکس از صحنه و عمق رنگهای سوژه های موجود در آن و البته قابلیت های مراحل بعد از تولید ( زیرا فایل هایی که با فرمت RAW (NEF)گرفته میشوند به شما فرصت تشدید رنگ مورد نظرتان را در مراحل بعد از تولید میدهند ) .

 Blaine Harrington photo of a bridge shot in low lightBlaine Harrington

The San Diego-Coronado Bridge at sunrise, Coronado Island, CA. دوربینD700,  لنزAF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED,  سرعت1/1000  ثانیه,  دیافراگمf/6.3, ISO 1250,  تنظیم نورسنجی به صورت دستی, استفاده از نورسنجی ماتریکسی دوربین.

  Blaine Harrington photo of Hendry's Beach in California in low lightBlaine Harrington

Twilight view of Hendry’s Beach, Santa Barbara, CA. دوربینD300,  لنزAF-S VR Zoom-NIKKOR 70-200mm f/2.8G IF-ED,سرعت  1/8  ثانیه,دیافراگم  f/2.8, ISO 3200, تنظیم نورسنجی به صورت دستی, استفاده از نورسنجی ماتریکسی دوربین.

  Blaine Harrington photo of the Gaslamp Quarter of San Diego at nightBlaine Harrington

The Gaslamp Quarter, downtown San Diego, CA. دوربینD700,  لنزAF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED,سرعت  0.8 ثانیه ,دیافراگم  f/9, ISO 640, تنظیم نورسنجی به صورت دستی, استفاده از نورسنجی ماتریکسی دوربین.

  Blaine Harrington photo of the San Diego Balboa Theatre shot at nightBlaine Harrington

Balboa Theatre, downtown San Diego, CA. دوربین بسته شده بر روی سه پایهD700,  لنزAF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED,  سرعت6  ثانیه,دیافراگم  f/16, ISO 200, تنظیم نورسنجی به صورت دستی, استفاده از نورسنجی ماتریکسی دوربین.

  Blaine Harrington photo of bicyclers at sunsetBlaine Harrington

Bicyclers at sunset, Santa Barbara, CA. دوربینD300,  لنزAF-S VR Zoom-NIKKOR 70-200mm f/2.8G IF-ED,سرعت  1/400 ثانیه,  دیافراگمf/14, ISO 800,  تنظیم نورسنجی به صورت دستی, استفاده از نورسنجی ماتریکسی دوربین.

 

زمان های مورد علاقه او برای عکاسی ، زمان هایی است که شما احتمالا از آنها به عنوان غروب نام میبرید – ساعاتی که تاریکی نزدیک میشود ، تاریکی وجود دارد و تاریکی مقاوت میکند ،  تا زمانی که نور شروع به بازگشت میکند . تاریکی معانی را برای عکای با خود به همراه می آورد ، مانند رنگها با اشباع بیشتر ، سایه های عمیق تر ، کنتراست های شدید تر ( تند و تیز تر ) . تاریکی به معنای نمایش و تاثیر شدید است .

معنایی که با خود به همراه ندارد ! عذاب زیاد کشیدن برای نورسنجی میباشد . Blaineتنها به نورسنجی ماتریکسی دوربین متکی است – " این کارایی بسیار عالی و ایده آل است ، و دقیقا همان نتیجه ای را به من میدهد که من سعی در بدست آوردن آن دارم " – تنظیم نورسنجی به صورت دستی و نداشتن ترس از بالا بردن حساسیت ISOتا حد نهایت آن ( ممکن است به نظرتان مبالغه بیاید که فکر کنید حساسیت ISO3200را باید به عنوان حساسیت ISO400جدید در نظر بگیرید ، البته خیلی هم فراتر از این محدوده نمیرود ) . او خیلی به ندرت از جبران نورسنجی استفاده میکند – " من با فایل RAWعکاسی میکنم ، به همین دلیل میتوانم این کار را در مرحله بعد از ثبت عکس انجام دهم " . او معمولا از تنظیم سفیدی نور ( White Balance) در حالت تنظیم ابری برای داشتن رنگ نور با تم گرم تر ، استفاده میکند و بعد از آن در صورت نیاز در زمان انجام عملیات بعد از ثبت عکس ، تغییرات لازم برای داشتن عکس با رنگ نور سرد تر و یا حتی در بعضی مواقع گرمتر را بر روی عکس اعمال میکند .

تصمیم او برای استفاده از تنظیم نورسنجی به صورت دستی به این دلیل است که او عکاسی را از زمانی آغاز کرده که حالت اتوماتیک برای نورسنجی وجود نداشته . خود او به این شکل میگوید که " من با تنظیم دستی نورسنجی احساس راحتی میکنم " و اضافه میکند " و من اطمینان دارم که تنظیمی که انجام میدهم درست خواهد بود ، به دلیل دقت سیستم سنجش موجود در دوربین " . قابلیت موجود که میتوان عکس های گرفته شده را تقریبا به صورت آنی بر روی LCDدوربین مشاهده کرد ، میتواند صحت نورسنجی انجام شده را تایید کند . این موضوع در بعضی مواقع باعث میشود که از لنز دیگر و یا ترکیب بندی متفاوتی برای ثبت صحنه مورد نظر استفاده کنم .

ممکن است که برای عکاسی هر منظره ای فقط یک موقعیت زمانی در روز وجود نداشته باشد

ولی قطعا تعداد این موقعیت های زمانی صحیح کم خواهد بود .

 

 Blaine Harrington photo of a ship on the water in low light

The schooner Western Union at sunset off Key West, FL

Blaine Harringtonاین عکس را زمانی گرفته است که یک قایق موتوری را اجاره کرده و قایقران را به تعقیب قایق بادبانی واداشته تا به منطقه ای برای ثبت بهترین عکس ها برسند . Blaineبه این صورت توضیح میدهد که "به همین علت من توانایی آن را داشتم تا خورشید را هر کجا که میخواستم قرار دهم " و اضافه میکند " به احتمال زیاد من در آن روز چند صد عکس را با دوربین خود ثبت کردم " . دوربین D700و لنز AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED

 

  Blaine Harrington photo of a couple outside a saloon at night in Texas

Starlight Theatre Restaurant and Saloon, Terlingua Ghost Town, Terlingua, TX. دوربینD700,  لنزAF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED,  سرعت0.3  ثانیه,  دیافراگمf/8, ISO 2000, تنظیم نورسنجی به صورت دستی, استفاده از نورسنجی ماتریکسی دوربین.

  Blaine Harrington dawn flight of hot air balloons

Dawn patrol balloon flight, Red Rock Balloon Rally, near Gallup, NM. دوربینD700,  لنزAF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED,  سرعت1/400  ثانیه,  دیافراگمf/5.6, ISO 2500,  تنظیم نورسنجی به صورت دستی, استفاده از نورسنجی ماتریکسی دوربین.

  Blaine Harrington photo of a paddleboarder after sunset on the water

Paddleboarding in the Pacific Ocean after sunset, Santa Barbara, CA. دوربینD300,  لنزAF-S VR Zoom-NIKKOR 70-200mm f/2.8G IF-ED,  سرعت1/100  ثانیه,  دیافراگمf/4.5, ISO 3200,  تنظیم نورسنجی به صورت دستی, استفاده از نورسنجی ماتریکسی دوربین.

 

برای عکاسانی که سعی در بهبود عکاسی و عکس های خود دارند ، Blaireبر این باور است که در صورتی که آنها توانستند تصویر بسیار خوبی را به صورت ویژه و با موفقیت به ثبت برسانند ، یک ایده بسیار خوب این است که اطلاعات فایل تصویر را مورد بازبینی قرار دهند تا متوجه شوند که دقیقا به چه صورتی و یا در واقع با چه تنظیماتی به آن نتیجه دلخواه رسیده اند . اگر تعدادی عکس با نورسنجی های مختلف گرفته اید ، این درسی برای عکاسی شما خواهد بود تا متوجه شوید در یک شرایط خاص چه نورسنجی درست است و چه نورسنجی اشتباه .

بعضی مواقع تنظیماتی که دارای کارایی صحیح میباشند فراتر از تصور ما خواهند بود ، حتی فراتر از چیزی که ما میتوانیم مشاهده کنیم . به عنوان مثال در عکس پاروزن در اقیانوس آرام ، Blaireتوضیح میدهد که " اینگونه به نظر می آید که من این عکس را درست بعد از غروب آفتاب گرفته ام " و اضافه میکند " اما در حقیقت این عکس نیم ساعت بعد از غروب خورشید گرفته شده است " . چیزی که ما در تصویر مشاهده میکنیم بیش از چیزی است که Blaireدر زمان ایستادن در ساحل مشاهده میکرد ، و علت این امر نیز این مسئله است که دوربین او توانایی ثبت جزییات بیشتری را نسبت به آنچه خود او میتوانست ثبت کند داشت . و از آنجاییکه او به این قابلیت دوربین خود واقف بود ، هرچه هوا تاریک تر میشد او به عکاسی ادامه میداد . Blaineمیگوید " همچنان اطلاعات کافی در تاریکی وجود داشت " و اضافه میکند " و این برای من به این معنا بود که هنوز زمان زمین گذاشتن دوربین فرا نرسیده است " .

عکاسی زودهنگام و دیرهنگام ( در هنگام طلوع و غروب خورشید ) به معنای تغییر سریع شرایط نوری میباشد ، و این نیز به این معنا میباشد که او باید صحنه های مورد نظر خود را هم به سرعت انتخاب کند . او میگوید " اگر با انظبات خاصی عمل کنید و از مناظر مورد نظر خود را مد نظر داشته باشید ، مرحله بعد آسان است ، فقط باید منتظر گردش طبیعت بمانید و کار خود را انجام دهید " . او به این شیوه میگوید " عکاسی متفکرانه " – موقعیت را تا جای ممکن مورد کنترل قرار دهید و سعی کنید با عواملی که نمیتوانید کنترل کنید و یا تغییر دهید مانند تغییر نور ، تعامل کنید . " من فکر میکنم که نیمی از توریست ها میتوانند یک ترکیب بندی بسیار خوب را برای عکاسی ببینند ولی در مورد نور آن فکر نمیکنند . او احتمالا نمیخواهد مدت زیادی را در یک مکان بماند و یا از اینکه نور خوب تا چه میزان میتواند در عکس او تاثیر داشته باشد بی اطلاع است . ممکن است که برای عکاسی هر منظره ای فقط یک موقعیت زمانی در روز وجود نداشته باشد ولی قطعا تعداد این موقعیت های زمانی صحیح کم خواهد بود . برای خیلی از افرادی که به مسافرت و یا تور خاصی میروند ، مسافرت آنها بر مبنای زمانبندی وعده های غذایی تنظیم شده است و نه بر مبنای زمان مناسب برای دیدن منظره ای . نور بسیار خوبی که در هنگام طلوع خورشید بر دیوار بزرگ چین وجود دارد بدون افراد دیگر در اطراف آن ، منظره بسیار زیبا تری را خلق میکند نسبت به زمانی که با 20000 نفر دیگر بعد از صرف صبحانه به آن منظره نگاه کنید .

 

بر مبنای نظریه بالا ، اگر شما در حال ترک محلی هستید هنگامیکه بقیه افراد در حال ورود هستند و یا هنگامیکه بقیه افراد محلی را ترک میکنند شما در آنجا مانده اید ، شما بدنبال نتیجه بهتر و با ارزش تری هستید!

                                                                                                                                                                   

                                                                                                                                                                              مترجم: امیر صدیق زاده

 

لطفا در صورت تمایل به استفاده از این مقاله در پایگاه اینترنتی خود و یا جای دیگری از منبع مقاله که به شکل زیر و با همین اندازه درج نمایید:

http://www.ppec.ir/?article/36

از دوستان و همکارانی که با رعایت حق تهیه مقاله به در خواست ما توجه کرده و امکان همکاری های آینده را فراهم می کنند متشکریم.